توضیحاتی در رابطه با چراغ تابلو بک لایت

لامپ بک لایت چیست؟ و چطور می بایست از آن به کارگیری کنیم

 

پنل بک لایت متشکل از یک ورقه است که بر روی آن تعداد متعددی چراغ LED قرار گرفته که درواقع به عبارتی لامپ بک لایت تعریف می شود . براین اساس پنل بک لایت قادر است به نیکی جایگزین پنل های سابق فلورسنت و دیگر چراغ هایی شود که نوروروشنایی را به صورت متمرکز و خیره پخش می کند شود . در بخش اعظمی از مورد ها این قابلیت موجود است که تیم لامپ هایی که به عنوان پنل های نور و روشنایی هستند را جز شایسته ترین لامپ های نور برای ساختمان اسم موفقیت . ولی پنل های بک لایت شایسته ترین جور از همگی این پنل ها محسوب می‌شود به این دلیل که به هیچ عنوان نوروروشنایی تعجب آور را ایجاد و منتشر نمیکنند . در واثع فضای نوری ای که‌این پنل ها ساخت می‌کنند , دوچندان یکنواخت است و اصطلاحا محیطی قابل انعطاف از نگاه نوری در اختیار شما قرار می‌دهد . در پی بدین سوال جواب خوا‌هیم بخشید که لامپ بک لایت چیست؟

 

 

لامپ بک لایت چیست؟

 

از خصوصیت های بارز این پنل ها این است که در ساختمان خویش دارنده تعداد متعددی چراغ ال ای دی می باشند . از این رو دوچندان مقرون به صرفه بوده و انرژی مضاعف پاره ای مصرف می نمایند . در ذیل به صورت محتصر به کلیه ی خصوصیت های لامپ بک لایت اشاره کرده ایم .

 

  • روشنایی را فارغ از خیرگی ایجاد می نمایند .
  • مصرف انرژی فراوان پاره ای دارا هستند .
  • از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشند .
  • ساخت نوروفروغ یکنواخت و با کیفیتی را دارا هستند .
  • تنوع رنگی مضاعف بالایی دارا هستند .
  • ارتفاع قدمت این پنل ها زیاد بالا است .
  • مضاعف مطلوب برای نور و روشنایی و نورپردازی میباشند .
  • بعد ها و میزان های گوناگون و متنوعی دارا‌هستند .

 

اشکال لامپ های بک لایت

 

این فروغ و روشنایی ها اکثر وقت ها به صورت روکار و توکار ساخته می شود که شما با اعتنا به دسته دکورا سیون فضای خویش از آن‌ها به کار گیری می کنید . هیچ تفاوت ساختاری در ایجاد لامپ های بک لایت روکارو لامپ های بک لایت توکار نیست و فقط تفاوت آنان در شیوه ی نصبشان است . درپی با دیگر قسمت های مقاله لامپ بک لایت چیست؟ همراه ما باشید .

 

لامپ بک لایت چیست؟

در تولید ها بک لایت همان گونه که از اسم آن مشخص و معلوم است , مرجع نوری دقیقا در پشت ورقه ی بازتابنده درنظرگرفته شده شده‌است . این منشاء نوری ورقه ای است تشکیل‌شده ار تعداد متعددی LED که به صورت منظم بر روی آن قرارگرفته اند . و به صورت محرمانه موازی پباده سازی و مونتاژ گردیده اند . نظم و مسافت های یکسان LED های مونتاژ شده روی یک ورقه تحت عنوان مبداء نوری فراوان دارای اهمیت است چون بایستی فروغ و روشنایی از آن مرحله به صورت یکنواخت منتشر شود . که خروجی که نتایج میگردد نسبتاً یکنواخت باشد . در غیر اینصورت تمرکز نوری در نقطه ای بیشتر و نقاطی کمتر مشهود است که ممکن است عدم جذابیت بصری را در فضای شما ساخت نماید . در نسل گذشته پنل ها که هنوز نیز در بازار موجود هست و از آن استعمال می گردد , فروغ تولیدی از منشا نوری به صورت بی واسطه گشوده تاب نمیشدند و به نسبت خیرگی کمتری داشتند و این قضیه مشکلاتی را در پباده سازی و ساخت محصولاتی با فروغ و روشنایی بالا ساخت می‌کرد . همان دیگر هر چه توان بیشتری در مبداء فروغ و روشنایی نیاز داشتید محصولی با حجم فراوان بزرگتر می بایست آماده میکردیم . این ارتقا حجم نسبت به توان تولیدی در محصول ها بک لایت هم موجود است اما آنقدر دیده گیر نیست و همین فرمان منجر مقرون به صرفه شدن خرید ما میشود . همینطور در ایجاد لامپ بک لایت پارامتر دیگری هم برای ارتقا توان مصرفی به ما یاری مینماید.

درمورد تابلو بک لایت

در اینجا واجب است این نکته را یادآور شویم که هر چقدر تعداد LED ها در لامپ بک لایت با وات کمتر و تعداد بیشتر ایجاد شود در غایت فروغ یکنواخت خیس و یک پارچه تری داریم و نتیجتا محیط کاری یا این که معاش را از نقص‌ نوروروشنایی رها کردیم .

 

پیرو لامپ بک لایت چیست؟ به تابلو بک لایت خوا هیم پرداخت .

 

تابلو بک لایت تحت عنوان تابلوهای تبلیغاتی در رستوران‌ها و فست فود‌ها , دفتر ها فعالیت و غرفه‌های نمایشگاهی , در شرکت‌ها برای معرفی تولید ها و لوگوی شرکت‌ها , در منازل تحت عنوان چینش داخلی , در مطب پزشکان و دفترها عمل مهندسین و همینطور مکان‌های مالامال رفت وآمد نظیر سالن‌های فرودگاه , مترو , مرکز ها خرید و نمایشگاه‌ها کاربرد داراست . تابلوهای بک لایت استفاده‌های مضاعف متعددی دارا هستند . به راحتی با کمترین هزینه و با تنظیم یک سری بک لایت تبلیغاتی می‌توان تا مدت‌های طولانی از صرف هزینه‌های دوچندان برای تبلیغات در امان بود . از تابلوهای بک لایت می‌توان برای تبلیغات در فروشگاه‌ها و نمایشگاه غایت به کار گیری را پیروزی و دقت همگان را جلب کرد ; از طرف دیگر می‌توان برای معرفی لوگوی کمپانی یک تابلو بک‌لایت پیشنهاد بخشید .

 

لامپ بک لایت چیست؟

 

هنگامی که پنل های سقفی معمولی به بازار ارائه شد , انقلاب گسترده ای در صنعت نور ساخت شوید و طریق فکرما را نسبت به گزینش نوروروشنایی تغییر و تحول بخشید . مشتریان دیگر سمت سینی های سقفی و نور و روشنایی های اف پی ال , هالوژن ها و… نرفتند و تلاش کردند از همین متاع تازه بخاطر مصرف زیر , آسانی و زیبایی آن به کارگیری نمایند . اگر چه پباده سازی ویژه و خاصی نداشتند البته نسبت به تولیدها با کاربری شبیه زیاد خوب تر بودند . با داخل شدن لامپ های بک لایت به بازار , به دلیل مضاعف بودن فروغ آن ها , پخش فروغ و روشنایی عالی , پرتاب نور و روشنایی عالی , تخت گاز جای پنل های سقفی معمولی راگرفت و این مورد روز آپدیت فراگیر خیس می‌شود .

 

 

بک لایت یا این که پشت چراغدار به تابلوهایی گفته می شود که چاپ آن از متاع ترانسپرنت بوده و در پشت آن یک منشا فروغ مثل مهتابی , چراغ کم مصرف و یا این که گروه ای از چراغ های ( ال . ای . دی ) جای‌دارد .

روشنایی ساطع شده از منشاء نوروفروغ , تصویر عکس را روشن کرده و دیده اندازی خوشگل مانند یک نمایشگر ( ال . سی . دی ) تولید می نماید .

تابلوهای بک لایت با برق شهر عمل می نمایند و مصرف برق آنها از یک چراغ کم مصرف نیز کمتر است .

با نصب تابلو روی دیوار در محل هایی که جای چراغ مهتابی یا این که چراغ های فروغ و روشنایی است و یا این که جاهایی که در حدود دکمه یا این که پریز برق است , می‌توانید سیم آن را نهفته فرمایید ویا تابلو را طوری نصب نمائید که با دکمه برق روشن و خاموش شود .

ورقه ها یا این که به عبارت درست خیس فیلم های ترانسپارنتی طلق های روشن و پلاستیکی می باشند که برای به کار گیری در چاپگر های جوهر افشان یا این که لیزری درست شده گردیده اند .

این گونه فیلم ها اشکال متفاوتی از نگاه ضخامت و بضاعت و توان انتقال نوروفروغ دارا‌هستند . همینطور گونه های پشت چسبدار آن ها نیزموجود است .

نکته قابل توجه تفاوت فیلم های ترانسپارنت برای دستگاه چاپ های لیزری است . زیرا در چاپگر های لیزری از حرارت برای ذوب و ثبت تونر بر روی صفحه به کار گیری می شود , نمیتوان از فیلم های ترانسپارنت معمولی درین جور پرینتر ها بهره مند شد .

به این ترتیب جور ویژه ای از این فیلم ها که برای به کارگیری در وضعیت حرارتی دستگاه چاپ های لیزری ایجاد شده است بایستی مورد استعمال قرارگیرد .

 

کاربرد تابلوهای بک لایت

به کارگیری تحت عنوان تابلو های تبلیغاتی در دفتر , غرفه های نمایشگاهی

به کارگیری در موسسات برای معرفی تولید ها , لوگوی کمپانی و

استعمال در مطب پزشکان و محل کار مهندسین

استعمال در رستوران ها