کاربرد چاپ بک لایت

بک لایت نوعی تابلو تبلیغاتی است که اثر چاپی در قالبی از چوب , آلومینیوم , پلکسی گلاس , کامپوزیت و . . . ارائه می شود . در چاپ بک لایت می‌توان از فروغ و روشنایی جهت نمایش اثر چاپی بهره مند شد . به کارگیری از تابلو لایت باکس‌های تبلیغاتی روشی مطلوب جهت معرفی مارک و اسم تجاری تولیدات میباشد .

 

مرجع نوروروشنایی بک لایت می تواند یک چراغ کم‌مصرف یا این که لامپ‌های ال ای دی و . . . باشد . تابیدن نوروروشنایی به چاپ بک لایت سبب ساز به زیبایی تابلو شده و اثر بیشتری در مخاطب می‌گزارد . چاپ بک لایت در پرینترهای دیجیتال مثل لیزری و جوهری صورت می گیرد .

 

گونه چاپ بک لایت ازلحاظ متاع متریال چاپی , کیفیت و ضخامت قادر است مختلف باشد . با چاپ تصاویر رنگی باکیفیت و به کارگیری مطلوب از روشنایی تابلو تبلیغاتی قابل قبولی به دست می آید که در روز نیز زیبایی خاصی را بوجود میاورد . بک لایت باید مقاوم بوده و برعلیه آب و رطوبت استحکام ضروری را داشته باشند . روش چاپ بک لایت می تواند اشکال متمایز باشد اما چاپ جوهرافشان و لیزری و چاپ اسکرین از مرسوم‌ترین روش‌های چاپ بک لایت به حساب میآید

چاپ بک لایت و گونه های آن

 

  • بک لایت دیواری
  • بک لایت ایستاده و آویز
  • گردان
  • کریستالی
  • بک لایت ال ای دی
  • لایت جعبه آویز دوطرفه

 

بک لایت و کاربرد آن

 

بک لایت را می‌توان در مرکزها خرید بهره برد به‌عنوان‌مثال در رستوران‌ها فراوان تأثیر گزار بوده و اثر متعددی بر مشتری می‌گزارد . پزشکان و مهندسان هم در دفتر ها فعالیت خویش می تواند از بک لایت سود ببرند . معرفی تولیدها با بک لایت به‌خوبی صورت میگیرد . بک لایت ها به‌عنوان تابلوهای تبلیغاتی بنا مطلوب برای تبلیغات بخصوص در غرفه‌های نمایشگاهی است . لایت باکس‌ها جهت چیدمان داخلی و زیباسازی محیط هم کاربرد دارا هستند .

 

تابلوهای بک لایت در پایانه اتوبوس و نقشه‌های راهنمای شهری گرفته تا مرکزها خرید , فرودگاه‌ها , رستوران‌ها , نمایشگاه‌ها و . . . کاربرد مضاعف دارا هستند . هزینه تحت چاپ بک لایت از علل محبوبیت این بنا تبلیغاتی شده‌است .

 

شیوه چاپ بک لایت و تفاوت آن

 

همان‌طور که گفته شد بک لایت در مکان‌های متفاوت کاربری داشته , براین اساس نیاز به چاپ بک لایت یگانه به همین مکان‌ها هست و جور و روش چاپ بک لایت متعدد است . مثلاً بک لایت جانور در فرودگاه‌ها باید در بین دو لایه ورق پلکسی گلاس چاپ شوند و یا این که در بک لایت روی سقف تاکسی‌ها تصویر می بایست رشته رشته و واضح باش دو روی کاغذ پلکسی گلاس چسبانده شود .

 

از گونه های چاپ بک لایت مبتنی بر کالا می‌توان چاپ کاغذی را در حیث گرفت . گونه کاغذی نیازمند لمینت بوده و ورق پلکسی گلاس هم حتمی است . ولی چاپ بک لایت کاغذی از تداوم بالایی برخوردار نیست . دسته متاع دیگری که در چاپ بک لایت استعمال می گردد فیلم وینیلی است که وینیل پلیمری بوده و انعطاف بالای داشته و پایداری خیر هم در قبال وضعیت محیطی دارااست . این ماده چسب‌دار بوده و به‌راحتی می‌توان از آن برای ساخت بهره برد . جدا شدن معمولی متریال از محاسن این جور هست . جور دیگری از چاپ بک لایت , فیلم‌های پلی‌استری است که در میان دو لایه پلکسی گلاس قرار گرفته و حفاظت چاپ ارتقا مییابد . به کارگیری لمینت هم بر روی چاپ متداول است . ولی تداوم پلی‌استری نسبت به وینیلی کمتر است

تمامی موردها فوق را می‌توان برای گزینش مدل کالا جهت چاپ در حیث گرفت اما فاکتور مهمی که بر گزینش فرآورده مؤثر است هزینه هم میباشد , به‌طوری‌که احتمال دارد برگه کیفیت پایینی داراست البته ازلحاظ هزینه ارزان‌ترین کالا چاپ را برخوردار‌است .

 

فناوری چاپ بک لایت به تداوم چاپ و تعداد تصاویر مربوط است . به‌عنوان‌مثال در صورتی‌که انگیزه چاپ تصاویر با استمرار دوچندان است چاپ اسکرین مناسب‌ترین چاپ است چون مدل جوهر چاپی درین دسته چاپ دارنده کیفیت بالایی است .