۳ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

معرفی و کاربرد بنر در صنعت چاپ دیجیتال

چاپ بنر نوعی از چاپ پوستر است که به آن چاپ با فرمت بزرگ و یا گسترده نیز می گویند. پرینترهای بزرگ با نام پرینترهای گسترده به منظور چاپ بنرهای بزرگ استفاده می شوند. در چاپ بنر معمولا انواع مختلف کاغذ را که دارای اندازه ای بسیار بزرگتر نسبت به چاپ معمولی می باشد استفاده می کنند که ممکن است به صورت دو طرفه و یا یک طرفه به مشتری تحویل داده شود.

در تولید این نوع بنرها می توان از کاغذ معمولی و بدون پوشش نیز استفاده کرد، اما استفاده از این کاغذ چندان توصیه نمی شود، زیرا این کاغذها جوهر را حفظ نمی کنند و دوام زیادی ندارند.

رایج ترین کاغذهای برای ساخت بنر ها مقوا با پوشش مات یا براق، وینیل و یا بوم می باشد. این ها ضخیم تر از کاغذ هستند و دوام بیشتری دارند. وینیل ها را به عنوان چرم مصنوعی نیز می شناسند، این ماده از کلر و اتین ساخته شده است که بسیار مقاوم است.

هیچ اندازه رسمی برای بنرها وجود ندارد. این بنرها از 30.5 سانتی متر شروع می شوند . بسته به نیاز مشتری اندازه شان تغییر می کند.

چاپ بنر فوری را می توان در دو نوع سیمپلکس یا دوبلکس چاپ کرد. دوبلکس گزینه ای است که برخی از شرکت ها ممکن است هنگامی که می خواهند بنر را در خارج از جایی که ترافیک از هر دو جهت می آید، سفارش دهند. البته تنها مشکل این نوع بنرها قیمت بالاتر آن نسبت به بنر های سیمپلکس است.

بنرها از مواد ویژه ای ساخته شده اند که متناسب با محیط خارج و یا داخل تولید و چاپ می شوند. منظور از استفاده داخلی شامل بنرهایی است که در پنجره ها یا از سقف یا دیوار آویزان است. این بنرها می توانند به عنوان پیام های مارکت ها و یا باشگاه ها و یا در محیط داخل منزل و یا شرکت ها استفاده شوند. مواد مورد استفاده این بنرها نازک تر است، و نمایش آن ها آسان تر است. البته این بنرها در برابر عوامل بیرونی مانند باد و باران مقاوم نیستند.

بنرهایی که در فضای بیرون نصب می شوند و معمولا بر روی دیوار یک شرکت و یا در خیابان ها هستند و از طریق پست های نورانی متصل می شوند.

در چاپ بنرهای بیرونی از مواد ضخیم تر و گران تر استفاده می شود.این مواد در برابر باد و عوامل بیرونی مقاوم هستند و پاره نخواهند شد. اکثر شرکت های چاپ دیجیتال بنرهای خود را برای مدت زمان طولانی در برابر نشانه ها سایش تضمین می کنند.

چاپ بنر زمانی که به منظور تبلیغ یک محیط و یا یک شرکت باشد باید با آگاهی کامل انجام گیرد. طراحی یک بنر جذاب می تواند به جلب نگاه افراد کمک بسیاری کند. در تمام شرکت های چاپ دیجیتال افرادی هستند که کار طراحی بنر و یا دیگر موارد مرتبط با چاپ دیجیتال را انجام می دهند.

منبع: چاپ بنر خانه طراحان سام

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پریناز

تاریخچه چاپ دیجیتال به چه زمانی برمیگردد؟

تاریخچه چاپ دیجیتال

تاریخچه چاپ دیجیتال نسبت به چاپ از قدمت کمتری برخوردار است یعنی درست زمانی که یوهانس گوتنبرگ، بازرگان آلمانی مطبوعاتی را ایجاد کرد که به واسطه آن تولید انبوه کتاب آغاز شد.

اولین چاپ های دیجیتال در اوایل دهه 1990 به بازار عرضه شدند. چاپ دیجیتال هر تصویر را مجموعه ای پیچیده از اعداد و فرمول های ریاضی در نظر میگیرد.

این تصاویر بعنوان یک ماتریس نقطه ای به نام پیکسل ذخیره می شوند، که به این فرآیند دیجیتال کردن گفته میشود.

در مرحله بعد تصاویر دیجیتالی شده برای کنترل رسوب جوهر، تونر یا قرار گرفتن در معرض انرژی الکترومغناطیسی برای تولید داده ها استفاده می شوند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پریناز

چاپ یو وی چیست ؟

چاپ UV نوعی از چاپ دیجیتال است که از اشعه فرابنفش استفاده می کند تا جوهر را خشک کند.

همان طور که پرینتر جوهر را بر روی سطح مورد نظر توزیع می کند، لامپ های UV مخصوص طراحی شده در دستگاه چاپ فورا ، اقدام به خشک کردن جوهر می کنند.

جالب است بدانید از نور فرابنفش در ابتدا برای خشک کردن سریع لاک ناخن ها در زمان مانیکور استفاده می شد ، پس از آن نور ماوراء بنفش به سرعت در بازارهای صنعتی و تجاری گسترش یافت.

از آنجا که اشعه یو وی فورا هر جوهر چاپی را خشک می کند، نقاط جوهر مرطوب فرصت پخش شدن پیدا نمیکنند و در نتیجه جزئیات بسیار دقیق تر می شوند جوهرهای UV با فرآیند فوتومکانیک خشک می شوند.

جوهر در معرض تابش چراغ های فرا بنفش قرارگرفته و بلافاصله از یک مایع به جامد با تبخیر بسیار کمی از حلال ها تبدیل میشود.

بنابراین شما می توانید تقریبا هر چیزی را (بتن، چوب، فلز، پلاستیک ،کاشی های سرامیکی، سنگ، فوم برد، شیشه، پلکسی، پارچه) که می خواهید با استفاده از جوهر های یووی چاپ کنید.

علاوه بر این، جوهر های UV در برابر تغییرات محیطی از جمله نور آفتاب و باران مقاوم بوده و مقاومت چاپ را در برابر کمرنگ شدن و رنگ پریدگی افزایش می دهد.

این فرایند سازگار با محیط زیست است زیرا باعث تولید مقدار کمی VOC (ترکیب آلی فرار)، بو و گرما می شود.

منبع : خانه طراحان سام

چاپ یووی

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پریناز